Thursday, April 19, 2012

Iman Teringin Ada Twins Nanti??Bolehkah??



Assalamualaikum..wbt..


Bismillahirrahmanirrahim.


Hehehe...iman tak kisah pun kalau ramai ketawakan iman...memang ini impian iman ingin memiliki twin (anak kembar) siapa sangka kan...!!!   


sweet sangat..
Pada iman, kejadian kembar sangat unit dan mencuitkan hati sesiapa saja.....erm..ciptaan tuhan yang maha agung...kalaulah iman kahwin satu hari nanti lepas tu dikurniakan cahaya mata kembar, alangkah bahagianya....sungguh korang..maklumlah iman ini sudah selalu seorang-seorang ada abang kandung seorang pun jarak beza umur jauh pulak nak bermanja-manjaan pun tak sempat...hmm....

Bila iman, tengok kembar yang kekadang iman jumpa twin pasti pakai baju mesti nak sama tau, lepas tu kerenahnya, terlatahnya dan citarasa mereka juga tidak jauh berbeza sangat..kebiasaankan anak kembar selalu seiring dengan kembar mereka tentunya comel-comel belaka kan??

Tapi, pasangan kembar ini selalu dikaitkan dengan faktor genetik....Alahaiii!! iman pulak tidak mempunyai salasilah keluarga yang bergenetik kembar...macam mana pulak tu...ada harapan ke??? Wallahualam...semua kuasa Allah..SWT.. kecuali kalau iman kahwin dapat bakal suami yang ada genetik kembar...!!! Kebarangkalian terjadilah....hihi...mampu berdoa sajalah malah terserah yang maha Esa-Nya...






Faktor - faktor dan kemungkinan mendapat anak kembar (twain ) :-


1. GENETIK
Jika dalam salasilah keluarga kita terdapat pasangan yang mempunyai anak kembar, kebarangkalian besar anda juga mampu mendapat anak kembar. Ini kerana trait sedemikian mungkin telah diturutkan dekat anda. Trait yang dimaksudkan ialah penghasilan dua ovum secara serentak dalam satu masa.


2. BILANGAN ANAK
Sesesorang individu pernah melahirkan dan bilangan anak banyak, kemungkinan tinggi berpeluang untuk melahirkan anak kembar selepas itu.


3. BERAT DAN KETINGGIAN
Perempuan yang tinggi atau perempuan yang lebih berat mempunyai kebarangkalian yang lebih tinggi juga lahir kan anak kembar. Info daripada kajian saintifik.


4. DIET
Pengambilan makanan-makanan tertentu yang mengandungi kandungan estrogen yang tinggi mampu meningkatkan kebarangkalian juga.


5. PENGAMBILAN FORTILITY DRUG
Atau ubat kesuburan. Pengambilan ubat tersebut meningkatkan kebarangkalia seseorang untuk hasilkan ovum dalam satu proses ovumlasi sekaligus meningkatkan keberangkalia dapat anak kembar.

Sekian...harap dapat info berguna untuk blogger juga.






Cerita budak kecik yg comey, Jgn lupe Like dan komen sekali.TQ.

2 orang comment:

Lan Bingka said...

twin la.. ;)

Ayu Iman said...

@Lan Bingka
lan bikan adelah berkataan twain cube translate google..klo twin bermaksud kembar saja...klo twain bermaksud anak kembar laa...

Post a Comment

* Assalamualaikum.
* Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...