Monday, July 5, 2010

:: Gift From Him ::


Pemberian org tersayang
Berdebar hati ini..setelah sekian lama aku tidak bersua dengan si dia, tibalah saat titik pertemuan si dia pada 19hb Jun 2010. Selepas hubungan cinta yang terjalin lamanya terputus di tengah jalan atas kesilapan si dia sendiri terhadap aku dan parent aku. Parent dan diriku telah banyak membantunya selama ini dan kesalahan si dia tidak boleh aku nyatakan di sini..Hanya Allah s.w.t. sahaja tahu betapa menderita diriku akibat perbuatannya sebelum ini...

Aku manusia biase tidak pernah lari membuat kesilapan dan aku berharap sangat si dia berubah, dalam setiap doa aku bermohon moga Allah s.w.t memberi petunjuk hidayah pada si dia...walaupun hakikatnya aku benci si dia tapi dalam hati hanya dia bertaktah dihati kecil ini...aku sendiri runsing atas apa terjadi..masalah ini terlalu rumit dan beban untuk aku pikul....

Pertemuan hari kejadian aku merahsiakan pada parent aku...mak,ayah, abang long & akk azla...MAAFkan adek...adek sangat rindukan zul teringin nak jumpa..aku membuat keputusan untuk berjumpa si dia selepas si dia menghantar parentnya merisik aku sebulan yang lalu..aku tak sangka apa niat dia dan tak pasti...parent aku menolak risikan tu secara baik atas sebab munasabah..aku tersempit dilema kisah lalu dalam mase yang sama aku sayang si dia..tidak sesaat pernah melupai si dia...

Sekarang aku masih berkawan si dia tanpa pengetahuan parent aku..walaupun aku tahu akibatnya dan besar kemungkinan kami takkan dapat bersatu tanpa restu parent aku..aku SAYANG parent aku dan juga Si Dia...ya Allah kuatkan hati ini..hati ini terlalu lemah sekarang terlalu banyak dilukai...

Pada hari kejadian si dia telah menghadiah sesuatu kepada aku tanpa disangka si dia mengeluarkan sekotak kecik dari koceknya..lagak gaya macam kotak cincin..erm..betul tekaan aku!!aku hanya mampu tersenyum...si dia terus m'yarungkan cincin emas tu ke jari manis aku...Aku tanya lagi!!hadiah untuk apa awak..??Hadiah untuk hari lahir sayang laa 14hb Jun wlpn sudah lewat seminggu...terharunya masa tu..sebelum ini si dia tak pernah mengingati hari lahir aku semasa kami bersama dulu...petang tu kami banyak menghabiskan masa bersama..makan, tgk wayang (Lagenda Budak Setan) sedey citer tu..mmg merobek tangkai hati aku...ermm...dan main bowling..seronok seketika aku masa tu...ah...langkah bahagia jikalau si dia mcmni sebelum ini...Aku hanya mampu berdoa dan berharap tuhan m'dengar rintihan hati kecil hambamu ini..seandai aku ada jodoh dengan si dia..aku semarakkan kasih sayang telah lama terpahat..jikalau tiada aku redha dengan kehendakmu yang di atas..Moga Allah menguatkan hati hambamu ini....Untuk Si Dia terima kasih pemberianmu tu..kita amat menghargai pemberian awak dan berjanji akan menjaga dengan baik ya tanda kasihmu kepada aku wahai sang kekasih.


1 comment:

  1. blh jugak tulis kan. take time. semua org merepek-repek menulis pun.

    dan cincin itu. aku harap ko fikir baik2 ye. mcm aku ckp family lbih important. lelaki blh dtg dan pergi, family itu je kau ada. :D

    ReplyDelete

* Assalamualaikum.
* Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.

PenulisanKu Yang Pertama Dan Terakhir Untuk Tahun 2013!!

Assalamualaikum..wbt.. Hai pekaba reader semua!! sekian kalinya.. iman minta maaf sangat-sangat kerna telah membiarkan blog kesayanga...