Wednesday, July 14, 2010

Diari hati aku....




Alang kepalang sedey sangat-sangat...aku seperti tidak layak untuk bercinta dan menerima cinta yang indah je..bak pepatah katalah cinta tue manis tapi sebenarnya tidak pun...!!perit adalah aku telan selama ini..hati aku setiasa terguris makin hari makin terluka...aku seolah-olah berputus harapan untuk bercinta sesama manusia bergelar lelaki lepas ini...tiada lagi cinta dihati aku..cukuplah sekali ini...pintu hati aku telah tertutup untuk insan bernama lelaki...!!!! kecewaan ini juga memakan diri aku sendiri...semua kesalahan diletakkan ke atas bahu aku...aku tidak boleh melupakan apa berlaku...apa terjadi???Kerana hati aku tidak merelakan diperlaku sebegini rupa........Entahlah!! aku macam menolak ketentuan i'llahi sahaja...Allah...berat sangat semua kesakitan aku rasa...insan yang aku kasihi selama ini mincintai dua wanita serentak..aku kecewa sungguh dengan sikapnya...bila hati aku sudah terluka hancur segalanya kepercayaan aku terhadapmu selama ini..ya allah aku tidak kuat lagi...


Aku jadi takut untuk bercinta...kebanyakan lelaki kt luar sana sekarang sanggup permainkan hati perempuan ...menabur segala janji setia, sayang berbagai tapi tetap tak setia pada satu...aku benci lelaki ini tidak jujur dalam perhubungan tapi buat macamne bile hati telah diberi kepada insan bergelar lelaki dan hakikat perempuan macam kami tetap dilukai sesuka hati...sakit tahu tak kecewa sangat!!Malah mereka tidak menghargai cinta setia seorang perempuan seperti aku...


Hakikatnya aku masih mencintai lelaki itu..sangat sukar untuk melupakan dia..walaupun kata benci tapi dalam benci bertukar menjadi rindu dan ingin bersama dia.mm..semakin aku ingin melupakan semakin dalam cinta dia...aku tidak mampu melupakannya..kenapa dirimu tak mahu memahami hati ini tidak mahu selami hati aku yang mudah tersentuh ini...dirimu telah membuat aku jadi begini..................


Hargailah cinta orang yang sayang kamu...kenapa perlu memberi kelukaan kepada orang sayang kamu..??Khas untuk insan bergelar LELAKI........




Cerita budak kecik yg comey, Jgn lupe Like dan komen sekali.TQ.

2 orang comment:

panda said...

salam ayu..
kecewa mmg kite akn rase tp bg aku masa akn jd pengubat terbaik... smpi bila kau nk jd mcm ni??
dari buku yang aku baca, penulis ada ckp, psikologi kita, kita yang bntuk...
kalu kita terlalu mempercayai sesuatu, otak akan proses bnda yg kita percaya itu, dan ia akan jd benar...
kalu kau benar2 percaya semua llki mcm si polan tu, maka semua llki yang kau jumper seterusnye mmg akn begitu...
usaha la utk berfikir lebih positif...
kuatkan la semangat kau untuk lupakan dia... insyaAllah, kau mmg akn lupakan die...
Dia bersalah?? itu aku xtau.. kalu btul die salah, sape lah kite utk menghukum die...
ingatlah, yakinlah, setiap ape yg berlaku pd kite, ada hikmahnya...
perbuatan baik akn dibalas baik, perbuatan jahat akn dibalas jahat...
itu janji yang Satu pada makhluknya..

kema said...

kema setuju ngn yati...

setiap dugaan y allah bg kt kte msti ade sb nye n stp dugaan y allah bg tuh jgak msti kte mampu hadapi...mungkin ade y lbih baik allah nk bg utk ko lpas neh...kte kne bdoa byk2

Post a Comment

* Assalamualaikum.
* Sila Tinggalkan Comment Anda Di Sini.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...