Wednesday, July 14, 2010

Diari hati aku....




Alang kepalang sedey sangat-sangat...aku seperti tidak layak untuk bercinta dan menerima cinta yang indah je..bak pepatah katalah cinta tue manis tapi sebenarnya tidak pun...!!perit adalah aku telan selama ini..hati aku setiasa terguris makin hari makin terluka...aku seolah-olah berputus harapan untuk bercinta sesama manusia bergelar lelaki lepas ini...tiada lagi cinta dihati aku..cukuplah sekali ini...pintu hati aku telah tertutup untuk insan bernama lelaki...!!!! kecewaan ini juga memakan diri aku sendiri...semua kesalahan diletakkan ke atas bahu aku...aku tidak boleh melupakan apa berlaku...apa terjadi???Kerana hati aku tidak merelakan diperlaku sebegini rupa........Entahlah!! aku macam menolak ketentuan i'llahi sahaja...Allah...berat sangat semua kesakitan aku rasa...insan yang aku kasihi selama ini mincintai dua wanita serentak..aku kecewa sungguh dengan sikapnya...bila hati aku sudah terluka hancur segalanya kepercayaan aku terhadapmu selama ini..ya allah aku tidak kuat lagi...


Aku jadi takut untuk bercinta...kebanyakan lelaki kt luar sana sekarang sanggup permainkan hati perempuan ...menabur segala janji setia, sayang berbagai tapi tetap tak setia pada satu...aku benci lelaki ini tidak jujur dalam perhubungan tapi buat macamne bile hati telah diberi kepada insan bergelar lelaki dan hakikat perempuan macam kami tetap dilukai sesuka hati...sakit tahu tak kecewa sangat!!Malah mereka tidak menghargai cinta setia seorang perempuan seperti aku...


Hakikatnya aku masih mencintai lelaki itu..sangat sukar untuk melupakan dia..walaupun kata benci tapi dalam benci bertukar menjadi rindu dan ingin bersama dia.mm..semakin aku ingin melupakan semakin dalam cinta dia...aku tidak mampu melupakannya..kenapa dirimu tak mahu memahami hati ini tidak mahu selami hati aku yang mudah tersentuh ini...dirimu telah membuat aku jadi begini..................


Hargailah cinta orang yang sayang kamu...kenapa perlu memberi kelukaan kepada orang sayang kamu..??Khas untuk insan bergelar LELAKI........




Cerita budak kecik yg comey, Jgn lupe Like dan komen sekali.TQ.

Sunday, July 11, 2010

Salah siapa...???





Kebenaran yang muncul amat menyakitkan dan racun segalanya..ibarat pembuluh hati aku mengbengkak lalu pecah...terlalu KECEWA....antara kau, aku dan dia...Masing-masing terluka...anggara siapa permainan ini dan siapa mencorakkan kekecewaan ini...kau Zulhelmi Bin Mohd Nor!!!!!



Setia aku menanti kau selama ini dengan cinta tak pernah padam dari hati aku pada kau..aku luhur menyayangimu sehingga aku sanggup berkorban apa sahaja semasa susah senang..tapi kau tidak hargai aku masa tue...tapi sekarang aku bagai menanti hari perpisahan antara kau dan aku...saat aku akan lebih terluka mungkin takkan bernafas untukmu lagi..seperti kata-kata kau..kau akan pergi tinggal diri aku dengan seribu langkah jauh dari aku......setelah jawapan pasti akan terurai sesuatu masa nanti....


Si dia memberi pengakuan tidak dapat melupakan kau tidak boleh hidup tanpa kau...???adekah aku perlu membuat pengorbanan ini semua!!bagaimana dengan aku azila....???bagaimana mase depan aku azila??Ya allah ibarat aku mati jiwa.....




Cerita budak kecik yg comey, Jgn lupe Like dan komen sekali.TQ.

Friday, July 9, 2010

I'm sUch a MoOdy...



Rasa teruk sesangat-sangat..kehidupan harian aku seperti tak bermakna sahaja..masa tersenyum, ketawa sudah hilang...kekadang aku sampai terlupa mcmne nak tersenyum ketawa bahagia...malah setiap hari aku hanya bertemankan air mata yang setia bersama aku...aku langsung tidak bersemangat seperti dulu lagi yang selalu exesited membuat sesuatu...!!!!!!Tidakkkkkkkkkkkkkkkkkk....aku sudah tak larat menanggung kesedihan ini...arghhhh....pergilah wahai sang kecewa aku sudah tak sanggup dihujani dengan rasa sebal dan penyesalan tak sudah.............



Cerita budak kecik yg comey, Jgn lupe Like dan komen sekali.TQ.

Wednesday, July 7, 2010

GeRaMnYa...................


insan google!!
GERAMMM.....sungguh hari ini sedey pun ya...mana taknya pagi-pagi lagi sudah kena sound free, siap perli lagi tue...aku bukannya bual kosong tadi dah tentu bincang pasal kerja.....dala tue cakap menyakit hati..apa hak dia nak menghalang orang berkawan dengan sesiapa pun....aku sendiri pun tak tahulah kenapa sekarang ini diaorang suka sangat cari kesalahan orang...pastu bagi warning letter @ silap2 hari bulan nak buang pekerja..konon!!nak kurangkan kos....nasiblah badan aku laa hari ini kena marah sia2 je tanpa sebab...dala apa berlaku hari ini dan selepas ini...eloklah berjaga-jaga dengan tingkah laku aku sendiri...sekarang diaorang mmg nak cari salah aku je....pikirlah ayu sekarang ini cari kerja susah ..huhu.(keluhan yg panjang)...Berhati-hati jela....mmm....






Cerita budak kecik yg comey, Jgn lupe Like dan komen sekali.TQ.

Monday, July 5, 2010

:: Gift From Him ::


Pemberian org tersayang
Berdebar hati ini..setelah sekian lama aku tidak bersua dengan si dia, tibalah saat titik pertemuan si dia pada 19hb Jun 2010. Selepas hubungan cinta yang terjalin lamanya terputus di tengah jalan atas kesilapan si dia sendiri terhadap aku dan parent aku. Parent dan diriku telah banyak membantunya selama ini dan kesalahan si dia tidak boleh aku nyatakan di sini..Hanya Allah s.w.t. sahaja tahu betapa menderita diriku akibat perbuatannya sebelum ini...

Aku manusia biase tidak pernah lari membuat kesilapan dan aku berharap sangat si dia berubah, dalam setiap doa aku bermohon moga Allah s.w.t memberi petunjuk hidayah pada si dia...walaupun hakikatnya aku benci si dia tapi dalam hati hanya dia bertaktah dihati kecil ini...aku sendiri runsing atas apa terjadi..masalah ini terlalu rumit dan beban untuk aku pikul....

Pertemuan hari kejadian aku merahsiakan pada parent aku...mak,ayah, abang long & akk azla...MAAFkan adek...adek sangat rindukan zul teringin nak jumpa..aku membuat keputusan untuk berjumpa si dia selepas si dia menghantar parentnya merisik aku sebulan yang lalu..aku tak sangka apa niat dia dan tak pasti...parent aku menolak risikan tu secara baik atas sebab munasabah..aku tersempit dilema kisah lalu dalam mase yang sama aku sayang si dia..tidak sesaat pernah melupai si dia...

Sekarang aku masih berkawan si dia tanpa pengetahuan parent aku..walaupun aku tahu akibatnya dan besar kemungkinan kami takkan dapat bersatu tanpa restu parent aku..aku SAYANG parent aku dan juga Si Dia...ya Allah kuatkan hati ini..hati ini terlalu lemah sekarang terlalu banyak dilukai...

Pada hari kejadian si dia telah menghadiah sesuatu kepada aku tanpa disangka si dia mengeluarkan sekotak kecik dari koceknya..lagak gaya macam kotak cincin..erm..betul tekaan aku!!aku hanya mampu tersenyum...si dia terus m'yarungkan cincin emas tu ke jari manis aku...Aku tanya lagi!!hadiah untuk apa awak..??Hadiah untuk hari lahir sayang laa 14hb Jun wlpn sudah lewat seminggu...terharunya masa tu..sebelum ini si dia tak pernah mengingati hari lahir aku semasa kami bersama dulu...petang tu kami banyak menghabiskan masa bersama..makan, tgk wayang (Lagenda Budak Setan) sedey citer tu..mmg merobek tangkai hati aku...ermm...dan main bowling..seronok seketika aku masa tu...ah...langkah bahagia jikalau si dia mcmni sebelum ini...Aku hanya mampu berdoa dan berharap tuhan m'dengar rintihan hati kecil hambamu ini..seandai aku ada jodoh dengan si dia..aku semarakkan kasih sayang telah lama terpahat..jikalau tiada aku redha dengan kehendakmu yang di atas..Moga Allah menguatkan hati hambamu ini....Untuk Si Dia terima kasih pemberianmu tu..kita amat menghargai pemberian awak dan berjanji akan menjaga dengan baik ya tanda kasihmu kepada aku wahai sang kekasih.



Cerita budak kecik yg comey, Jgn lupe Like dan komen sekali.TQ.

Sunday, July 4, 2010

Say Hello!!!



Hai nama saya Ayu. Saya baru je buat blog ni. Selamat berkenalan! XD








Cerita budak kecik yg comey, Jgn lupe Like dan komen sekali.TQ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...